علل اصلي قتل

وكالت و حقوق

یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

علل اصلي قتل

 

اقدام به قتل فرد يا افراد مي تواند دلايل عمده اي داشته باشد كه ازجمله آنها مي توان به موراد زير اشاره كرد:

نزاع و درگيري بين افراد بزهكار و بزهديده

افراد بزهكار چه كساني هستند؟

خانواده اولين جايي است كه فرد در آن رشد و نمو مي يابد اگر اين محيط براي فرزندان نا امن باشد و يكي از اعضاي خانواده الگوي رفتاري مناسبي در پيش نگيرد، به طور حتم نمي تواند رابطه ي عاطفي مطمئني بين خود و فرزندان ايجاد كند، بنابراين ممكن است نتيجه اين رفتار پديدار شدن شخص بزه كار در جامعه باشد.

از عوامل ديگري كه باعث بزه كاري يك فرد مي شود مي توان به مسائل اقتصادي، تعليم و تربيت، اشتغال(مثل بيكاري و نارضايتي شغلي) و... اشاره كرد.

دعواي ناموسي(شرافت)

قتل هاي ناموسي اغلب توسط خويشاوندان زن صورت مي گيرد و اين زنان به دليل اين كه شرافت خانواده خود را لكه دار كرده اند توسط خانواده مورد مجازات قتل قرار مي گيرند. از اين موارد ننگ مي توان خودداري از ازدواج اجباري، قرباني يك تجاوز جنسي بودن، جدا شدن از شوهر و يا طلاق گرفتن از شوهر و رابطه با يك جنس مخالف ديگر كه به زنا شهرت دارد، اشاره كرد.

اعتياد به مواد مخدر و روان گردانها

موضوع اعتياد به مواد مخدر و روان گردانها از نقطه نظر بيماري، قتل و مرگ زود هنگام در ميان معتادان و خانواده هاي آنها امري بسيار رايج محسوب مي شوند و دليل آن را مي توان در بار مالي و رواني كه بر معتادان و خانوادهاي آنها تحميل مي شود جستجو كرد. براساس مطالعات صورت گرفته ريشه بسياري از معضلات اجتماعي از قبيل سرقت، فحشا، قتل و... به مصرف مواد مخدر و روان گردان ها بر مي گردد.

اختلافات مالي

اين نوع قتل ها به دليل بده بستانهايي صورت مي گيرد كه هر يك از افراد مذكور خود را محق اين نوع مال دانسته و در صدد جبران مافات بر مي آيند و از پرداخت هر گونه ديني كه به طرف مقابل دارند سر باز مي زنند كه در نهايت منجر به قتل يا درگيري بين طرفين مي شود.

سخن پاياني :

بيشتر قتل هايي كه صورت مي گيرد ريشه در كجروي هاي اجتماعي دارد و منشاء اكثر آنها كمبودهاي اجتماعي، فقر، از هم گسيختگي خانوادگي و ريشه هاي فرهنگي است كه با شناخت معظلات جامعه و اصلاح آن مي توان به ميزان زيادي از رخ دادن اين اتفاقات جلوگيري كرد.

https://hamyanedalat.com/murder-lawyer/ وكيل خوب براي پرونده هاي قتل كيست؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.