یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

اهميت پايه وكالت در انتخاب وكيل

از ملاك هاي مهم در انتخاب وكيل، توجه به پايه وكالت او و تخصص و تجربه وكيل است. هرچند داشتن پايه يك وكالت تضمين و تاييدي بر بهترين بودن وكيل انتخابي نيست اما به عنوان يك ملاك مهم و تاثيرگذار در انتخاب وكيل و نشان دهنده محدوده اختيارات اوست كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

بنابراين مردم در زمان انتخاب وكيل بايد از پايه وكالت او و تجربه و حوزه تخصصي كار وكيل آگاه باشند. چرا كه به دليل بي توجهي به اين مساله ممكن است در زمان انجام وكالت مشخص شود وكيل انتخابي به جهت نداشتن گواهي پايه يك وكالت، صلاحيت وكالت در مورد موضوع دعوا را ندارد و اين مساله سبب بروز مشكلات براي موكل خواهد شد.

فارغ التحصيلان رشته حقوق، براي اخذ پروانه وكالت ابتدا بايد در آزمون وكالت قبول شوند، اين آزمون توسط نهادهاي متولي (كانون وكلاي دادگستري و مركز امور مشاوران قوه قضاييه) برگزار مي شود. پذيرفتگان در كانون وكلاي دادگستري ۱۸ ماه دوره كارآموزي را مي گذرانند و بعد از موفقيت در اين دوره پروانه وكالت پايه يك دادگستري را كسب مي كنند.

اما پذيرفتگان در آزمون مركز امور مشاوران، بعد از گذراندن دوره وكالت، پروانه وكالت پايه دو را كسب مي كنند و بعد از آن با قبولي در آزموني ديگر مي توانند پروانه پايه يك وكالت را كسب كنند.

پس هرچند كارآموزان هر دو مركز، پروانه وكالت پايه يك را مي توانند دريافت كنند اما مركز مشاوران ابتدا گواهي پايه دو صادر مي كند و بعد از آن با قبولي در آزموني ديگر پروانه وكالت پايه يك را صادر مي دهد.

https://hamyanedalat.com/%d9%88%da%a9%db%8c%d9%84-%d9%be%d8%a7%db%8c%d9%87-%db%8c%da%a9-%d8%af%d8%a7%d8%af%da%af%d8%b3%d8%aa%d8%b1%db%8c/

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.